بحران آب را دریابیم

Understand_the_water_crisis

بحران آب را دریابیم

Understand_the_water_crisis

بحران آب را دریابیم
قطره قطره آب،لحظه لحظه زندگی است،لحظه های زندگی را هدر ندهیم.
بایگانی
نویسندگان
۲۶ دی ۹۷ ، ۱۲:۵۷

تالاب انزلی

تالاب

تالاب انزلیجالب است بدانید که 27 رودخانه مهم گیلان به تالاب انزلی سرازیر می‌شوند درواقع این تالاب با مساحت ۲۰۰ کیلومترمربع مانند تصفیه‌خانه آب دریای خزر است. این رودها با آب شیرین خود سدی در برابر آب‌شور دریای خزر به وجود آورده‌اند. از طرف دیگر این تالاب با بیش از ۱۰۰ گونه پرنده، ۵۰ گونه ماهی، صدها گونه موجودات گیاهی، جانوری و میکروسکوپی و ده‌ها گونه گیاهی که در دل خود جای‌داده است، اکوسیستم کم‌نظیری به‌حساب می‌آید. متأسفانه این تالاب نیز مانند خیلی دیگر از پدیده‌های طبیعی کشورمان درخطر جدی است. ساختن استخر پرورش ماهی در پیرامون تالاب و تغییر ویژگی فیزیکی و شیمیایی آب، بی‌توجهی به ظرفیت تالاب در پذیرش گردشگری هم‌زمان، افزایش میزان فلزات سنگین و بخصوص سرب در آب و رسوبات تالاب، پمپاژ آب به بالادست تالاب به‌منظور آبیاری اراضی کشاورزی، احـــداث کــومه‌های شکار، تجمع مقادیر زیادی از زباله‌های غیرقابل تجزیه در تالاب که از طریق رودخانه‌های منتهی به تالاب و بازدیدکنندگان از تالاب وارد آن می‌شود، نبود لایروبی لازم و نیز رهاسازی فاضلاب‌های صنعتی، خانگی و بیمارستانی چند شهرستان استان گیلان به تالاب انزلی و غیره منجر به تخریب بخش‌های بزرگی از تالاب و برهم خوردن تعادل اکوسیستمی آن شده است. متأسفانه هنوز دولت تدبیر درستی برای حل این معضل در نظر نگرفته است.  

اگر به بندر انزلی رفتید و با دیدن وضع تالاب اگر ناراحت شدید می توانید به دیدن دیگر جاذبه های این شهر بروید از جمله: موج شکن بندر انزلی، منطقه آزاد،پارک انزلی، کشتی مسافری میرزا کوچک خان و ... که این تعداد کمی از جاذبه های این شهر است. شما می توانید رزرو هتل خود را به راحتی انجام دهید و با خیال راحت به دیدن جاذبه های این شهر بپردازید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۲۶
معصومه عرفانی خواه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی